Borgå museums virtuella julkaffe i 1700-tals anda

Joulupoyta-julbord-2022

Välkommen på virtuell julkaffe i 1700-tals anda!

Upplev julen i Holmska gården. Festbordet dukades ståtligt, men varför började gästerna kvällen med att njuta av brännvinsbordet? Välkommen att höra om julfirandet på 1700-talet vid Borgå museums virtuella julkaffe tis 12.12. kl. 17–18, föreläsare är museilektor Margaretha Jämbäck.

Gamla tiders julkaffe fortsätter Borgå museums – Museum med regionalt ansvar i östra Nyland virtuella kaffeserie, i vilken museets experter berättar om aktuella och intressanta ämnen, som på ett omfattande sätt berör östra Nylands historia samt nutid. Kaffestunderna ordnas fyra gånger per år via Teams och de är öppna för alla.

Kommande kaffestunders datum och teman publiceras på Borgå museums hemsidor, kolla meddelandena!

Kom till kaffestunden här. Ingen förhandsanmälan. Tillställningen är tvåspråkig och frågor kan ställas på finska och svenska.

Varmt välkommen!