Virtuella kaffepaus: Tusen och en historier – gamla fotografier som historiska källor

Virtuella kaffepaus är här igen! Onsdagen 10 maj kl 17-18 vi går in i gamla fotografiers värld. Museilektoren och expert i bildarkiv Hannele Tenhovuori berättar om användningen av fotografier i användningen av historisk forskning och som informationskälla.

Kaffepaus fortsätter Borgå museums – Museum med regionalt ansvar i östra Nyland virtuella kaffeserie, i vilken experter från områdets museer berättar om aktuella och intressanta ämnen, som på ett omfattande sätt berör östra Nylands historia samt nutid. Kaffestunderna ordnas fyra gånger per år via Teams och de är öppna för alla.

Kommande kaffestunders datum och teman publiceras på Borgå museums hemsidor, kolla meddelandena!

Kom till kaffestunden här. Ingen förhandsanmälan. Tillställningen är tvåspråkig.

Varmt välkomna!